LOGISTYCZNA OBSŁUGA HANDLU ELEKTRONICZNEGO
Postęp technologiczny sprzyja przenoszeniu się handlu do Internetu, a handel elektroniczny nabiera coraz większego znaczenia. Wpłynął on na rozwój relacji z klientami, nowe formy dotarcia do nich promowanie usług i towarów oraz pozycjonowanie się w sieci. Znajomość systemów informatycznych i mechanizmów w branży jest niezbędna do sprawnego zarządzania przedsiębiorstwem.
Dlatego też cenieni są specjaliści ds. logistycznej obsługi handlu internetowego.
Do kompetencji specjalisty ds. logistycznej obsługi handlu internetowego należą m.in.:
- korzystanie z informatycznych systemów wspierających procesy logistyczne w handlu elektronicznym,
- obsługa, aranżacja, planowanie, nadzorowanie magazynowania oraz pakowanie
przesyłek, - projektowanie zrównoważonych, przyjaznych dla środowiska procesów niezbędnych do realizowania zadań logistycznych,
- zarządzanie zapasami, optymalizacja przepustowości i wzmacnianie jakości łańcucha
dostaw, - diagnozowanie potrzeb i wytyczanie kierunków rozwiązań dla logistyki e-commerce,
- projektowanie symulacji logistycznych (transport, magazynowanie),
- konstruowanie modeli i metod organizacji i zarządzania łańcuchem wdrażania
najlepszych rynkowych praktyk z zakresu bezpieczeństwa i ochrony danych
konsumentów, - efektywne zarządzanie procesem zwrotu towarów.
Branżowe Centrum Umiejętności w Dziedzinie Logistyki przy MWSLiT we Wrocławiu oferuje szkolenie w dziedzinie Logistyczna obsługa handlu elektronicznego odpowiadające na obecne zapotrzebowanie. Każdy uczestnik otrzymuje branżowy certyfikat umiejętności potwierdzający ukończenie szkolenia.
Po uzyskaniu kwalifikacji można ubiegać się o zatrudnienie m.in. w:
- firmach e-commerce,
- firmach outsourcingowych,
- firmach kurierskich i transportowych,
- firmach zajmujących się łańcuchem dostaw,
- branży technologicznej,
- centrach logistycznych,
- przedsiębiorstwach związanych z analizą danych.