logo

 

 

 

REGULAMIN REKRUTACJI DO PROJEKTU

Branżowe Centrum Umiejętności w Dziedzinie Logistyki przy Międzynarodowej Wyższej Szkole Logistyki i Transportu we Wrocławiu

 

Dofinansowanego w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności

Komponent A. „Odporność i konkurencyjność gospodarki”.

Cel szczegółowy Komponentu A3. Doskonalenie systemu edukacji, mechanizmów uczenia się przez całe życie w kierunku lepszego dopasowania do potrzeb nowoczesnej gospodarki, wzrostu innowacyjności, zwiększania transferu nowych technologii oraz zielonej transformacji.

Reforma A3.1. Kadry dla nowoczesnej gospodarki – poprawa dopasowania umiejętności i kwalifikacji do wymogów rynku pracy w związku z wdrażaniem nowych technologii w gospodarce oraz zieloną i cyfrową transformacją.

Cel reformy. Przygotowanie kadr na potrzeby nowoczesnej gospodarki oraz funkcjonowania w sytuacjach kryzysowych.

Inwestycja A.3.1.1. Wsparcie rozwoju nowoczesnego kształcenia zawodowego, szkolnictwa wyższego oraz uczenia się przez całe życie.

Cel Inwestycji. Zapewnienie przestrzeni dla skutecznej współpracy szkół, w tym zawodowych, uczelni, pracodawców, ośrodków badawczo-rozwojowych i innych instytucji otoczenia gospodarczego oraz promocja szkolnictwa zawodowego.

 

Regulamin zawiera:

  1. Słownik - objaśnienie pojęć,
  2. Zasady rekrutacji uczestników projektu,
  3. Zasady rezygnacji z uczestnictwa w projekcie.

 

§1

Słownik

Ilekroć jest mowa o:

  1. Liderze Projektu – należy przez to rozumieć Międzynarodową Wyższą Szkołę Logistyki i Transportu we Wrocławiu z siedzibą przy ul. Sołtysowickiej 19b, 51-168 Wrocław ;
  2. BCU – należy przez to rozumieć Branżowe Centrum Umiejętności w Dziedzinie Logistyki przy Międzynarodowej Wyższej Szkole Logistyki i Transportu we Wrocławiu”;
  3. Partnerze Projektu – należy przez to rozumieć:
    1. Technikum Akademickie przy Międzynarodowej Wyższej Szkole Logistyki i Transportu we Wrocławiu, ul. Sołtysowicka 19b, 51-168 Wrocław;
    2. Polską Unię Transportu, ul. Olsztyńska 47a, 51-423 Wrocław;
    3. Fundację Rozwoju Logistyki i Zarządzania, ul. Sołtysowicka 19b, 51-168 Wrocław;
    4. Wyższą Szkołę Ekonomiczno – Społeczną w Gdańsku, ul. Rajska 6, 80-850 Gdańsk;
    5. Międzynarodową Akademię Nauk Stosowanych, ul. Studencka 19, 18-400 Łomża;
  4. Regulaminie – należy przez to rozumieć niniejszy dokument o nazwie Regulamin projektu „Branżowe Centrum Umiejętności w Dziedzinie Logistyki przy Międzynarodowej Wyższej Szkole Logistyki i Transportu we Wrocławiu”;
  5. Projekcie – należy przez to rozumieć projekt „Branżowe Centrum Umiejętności w Dziedzinie Logistyki przy Międzynarodowej Wyższej Szkole Logistyki i Transportu we Wrocławiu”;
  6. Rekrutacji – należy przez to rozumieć postępowanie mające na celu wyłonienie uczestników projektu;
  7. Kandydat/ka do udziału w projekcie – należy przez to rozumieć osobę, która zgłosiła swoją chęć udziału w projekcie poprzez wypełnienie i dostarczenie w wyznaczonym terminie dokumentów rekrutacyjnych;
  8. Uczestnik projektu – należy przez to rozumieć osobę, która została zakwalifikowana do udziału w projekcie w procesie rekrutacji;
  9. Liście uczestników – należy przez to rozumieć wykaz osób przyjętych do projektu, które zostały zakwalifikowane do projektu;
  10. Formularzu zgłoszeniowym – należy przez to rozumieć dokument pod nazwą Formularz zgłoszeniowy do projektu zawierający dane podstawowe o kandydacie do projektu, dane dotyczące kryteriów fakultatywnych oraz wyboru formy wsparcia;
  11. Deklaracji uczestnictwa osób – należy przez to rozumieć potwierdzenie spełnienia kryteriów formalnych i kwalifikacyjnych uczestnictwa w projekcie przez uczestników projektu;
  12. Danych osobowych – należy przez to rozumieć niezbędne w procesie rekrutacji informacje o kandydacie/tce na uczestnika projektu, których niepodanie wyklucza z ubiegania się o przyjęcie do projektu;
  13. Oświadczeniu uczestnika projektu – należy przez to rozumieć wyrażenie zgody na udostępnienie danych osobowych i ich przetwarzanie oraz wyrażanie innych zgód przez uczestnika/rodzica lub opiekuna prawnego uczestnika;
  14. Specjalista ds. szkoleń – należy przez to rozumieć osobę, która bezpośrednio odpowiada za rekrutację, organizację kursów/szkoleń i nadzór nad ich jakością, współpracę z Partnerami projektu w zakresie realizacji zadań; osoba ta wskazana jest przez Dyrektora BCU;
  15. Biuro Projektu – należy przez to rozumieć siedzibę Zespołu Projektowego mieszczącą się w Międzynarodowej Wyższej Szkole Logistyki i Transportu we Wrocławiu, Sołtysowicka 19b, 51-168 Wrocław;
  16. Umowa uczestnictwa – należy przez to rozumieć umowę, którą podpisuje Uczestnik projektu przed szkoleniem;
  17. MWSLiT - Międzynarodowa Wyższa Szkoła Logistyki i Transportu we Wrocławiu z siedzibą przy ul. Sołtysowickiej 19b, 51-168 Wrocław.

 

§ 2

 Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy regulamin określa zasady rekrutacji i uczestnictwa w projekcie „Branżowe Centrum Umiejętności w Dziedzinie Logistyki przy Międzynarodowej Wyższej Szkole Logistyki i Transportu we Wrocławiu”, współfinansowanego ze środków Europejskiego Instrumentu na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności (Recovery and Resilience Facility - RRF) w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).
  2. Projekt jest realizowany przez Międzynarodową Wyższą Szkołę Logistyki i Transportu we Wrocławiu
  3. Celem głównym projektu jest wsparcie przygotowania kadr na potrzeby nowoczesnej gospodarki w branży logistycznej, poprzez utworzenie (do 31.12.2023 r.) i wsparcie funkcjonowania Branżowego Centrum Umiejętności z Dziedziny Logistyki do 30.09.2025 r. i przeszkolenie 700 uczestników, w tym 210 osób młodych, 420 osób dorosłych, 70 nauczycieli kształcenia zawodowego do 30.09.2025 r. Przeszkolenie 350 osób nastąpi do III kwartału 2024 r, a kolejnych 350 osób do III kwartału 2025 r.
  4. Wsparciem w ramach projektu objęte zostaną:
    1. osoby młode w wieku 14-24 lat, uczniowie oraz studenci kierunków logistycznych lub uczniowie w zawodach: technik logistyk lub magazynier-logistyk
    2. osoby dorosłe w wieku aktywności zawodowej powyżej 24 roku życia zatrudnienie/ z doświadczeniem/wykształceniem w zakresie logistyki lub magazynowania ;
    3. nauczyciele kształcenia zawodowego.
  5. Projekt realizowany jest w terminie od 1 maja 2023 do 30 września 2025 r.
  6. Szkolenia realizowane będą od 01.2024 r. do 30.09.2025 r. w siedzibie BCU.

§ 3

Zaplanowane formy wsparcia

  1. W ramach Projektu realizowane będą następujące formy wsparcia:
    1. Szkolenia skierowane do 210 osób młodych w wielu 14-24 lata spełniających kryteria wskazane w §2 ust. 4 pkt. 1) każde szkolenie w wymiarze 16 godzin z zakresu:
      • Automatyczna identyfikacja danych w praktyce;
      • Zasady wydania towarów z magazynu;
      • Organizacja centrum magazynowego;
      • Przyjęcie towaru;
      • Lean Manufacturing;
      • Agile i Scrum dla logistyków;
      • Optymalizacja procesów logistyki zwrotnej;
      • Systemy informatyczne wspomagające zarządzanie i logistykę (MES, APS, SCM, BI, MRP/ERP, systemy w chmurze, analiza danych Big Data);
      • Zarządzanie jakością (normy, planowanie, kontrola, ocena wyników); 
      • Logistyka produkcji;
      • Planowanie produkcji;
    2. Szkolenia skierowane do 420  osób  dorosłych  spełniających kryteria wskazane w §2 ust. 4 pkt. 2) z zakresu:
      • Excel w produkcji w wymiarze 30 godzin;
      • Excel w sprzedaży w wymiarze 30 godzin;
      • Anylogic - tworzenie symulacji przepływu towaru w magazynie w wymiarze 30 godzin;
      • Harmonogramowanie produkcji i planowanie zapotrzebowania materiałowego w wymiarze 30 godzin;
      • Lean i redukcja odpadów, Lean w magazynie w wymiarze 30 godzin;
      • Zarządzanie gospodarką materiałową w wymiarze 120 godzin;
      • Gospodarowanie odpadami w przedsiębiorstwie w wymiarze 120 godzin;
      • Logistyka miejska w wymiarze 120 godzin;
    3. Szkolenia skierowane do 70 nauczycieli spełniających kryteria wskazane w §2 ust. 4 pkt. 3) z zakresu:
      • Logistyczna obsługa handlu elektronicznego w wymiarze 40 godzin;
      • Administrowanie systemami magazynowymi w wymiarze 40 godzin;
      • Zarządzanie procesami logistycznymi – łańcuchy dostaw w wymiarze 40 godzin.

 

§ 4

Zasady uczestnictwa w Projekcie

  1. Uczestnikiem Projektu może być osoba, która obligatoryjnie spełnia poniższe kryteria formalne:
    1. mieszka na terenie Rzeczpospolitej Polski;
    2. spełnia jedno z kryteriów grupy docelowej wskazanych w §2 ust. 3 niniejszego Regulaminu;
    3. złożyła w terminie wskazanym w §4 ust. 9 komplet wymaganych dokumentów rekrutacyjnych, podpisanych osobiście lub przez rodzica/opiekuna prawnego osoby niepełnoletniej.Udział w projekcie jest dobrowolny.
  2. Uczestnik projektu nie ponosi kosztów uczestnictwa.
  3. Każdy uczestnik projektu ma prawo do:
    1. udziału w Projekcie zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu;
    2. zgłaszania uwag dotyczących Projektu specjaliście ds. szkoleń;
    3. otrzymania bezpłatnych materiałów szkoleniowych;
    4. oceny organizacji i przebiegu zajęć;
    5. otrzymania zaświadczenia/certyfikatu o ukończeniu kursu/szkolenia pod warunkiem przystąpienia do egzaminu końcowego oraz z zachowaniem frekwencji na poziomie nie niższym niż 80%.
  4. Uczestnik Projektu zobowiązany jest do:
    1. systematycznego udziału w szkoleniu/kursie zgodnie z ustalonym harmonogramem, potwierdzając ten fakt własnoręcznym podpisem na liście obecności lub w przypadku osób o znacznym stopniu niepełnosprawności obecność potwierdza nauczyciel swoim podpisem (minimum 80% obecności na zajęciach);
    2. bieżącego informowania personelu Projektu o wszystkich zdarzeniach mogących zakłócić jego udział w Projekcie oraz usprawiedliwiania nieobecności na zajęciach;
    3. udziału w wydarzeniach promocyjnych Projektu;
    4. udzielania informacji na temat rezultatów swojego uczestnictwa w Projekcie w celu monitorowania realizacji działań;
    5. przestrzegania przyjętych norm i zasad współżycia społecznego, w tym dbałości o sprzęt urządzenia wykorzystywane w trakcie realizacji Projektu;
    6. informowania o zmianach dotyczących danych
  5. Nabór do udziału w Projekcie rozpocznie się 02.01.2024 r. i będzie prowadzony w sposób ciągły, zgodnie z zasadą równości szans kobiet i mężczyzn, niedyskryminacji i dostępności dla osób niepełnosprawnych.
  6. Rekrutacja może odbywać się za pośrednictwem:
    1. wypełnionionego online formularza zgłoszeniowego przez kandydata/tkę dostępnego na stronie https://www.bcu-logistyka.pl/ lub dostarczonych (osobiście, kurierem, pocztą) wypełnionych dokumentów rekrutacyjne w wersji papierowej do biura BCU (Biuro BCU, MWSLiT ul.Sołtysowicka 19b, 51-168 Wrocław) w zamkniętej kopercie z adnotacją „Dokumenty rekrutacyjne do projektu „Branżowe Centrum Umiejętności w Dziedzinie Logistyki przy Międzynarodowej Wyższej Szkole Logistyki i Transportu we Wrocławiu” Za datę dostarczenia dokumentów rekrutacyjnych przyjmuje się datę wpływu do siedziby BCU.
  7. W sytuacji wyczerpania limitu miejsc na daną formę wsparcia powstaną oddzielne listy rezerwowe.
  8. Dopuszcza się możliwość wcześniejszego zakończenia rekrutacji w przypadku zgłoszeń na dane szkolenie przekraczające 200% założonej liczebności grupy.
  9. O przyjęciu uczestnika do Projektu decydować będzie spełnienie przez kandydata/tkę kryteriów formalnych wskazanych przez kandydata/tkę w Formularzu zgłoszeniowym do projektu. Oceny zgłoszeń dokonuje Komisja Rekrutacyjna, która zatwierdza wybór uczestników. O zakwalifikowaniu do projektu decydować będzie data rejestracji online. W oparciu o wyniki sumowania tworzy się listy rekrutacyjne.
  10. Osoby biorące udział w rekrutacji do projektu zostaną poinformowane o wynikach rekrutacji drogą elektroniczną na adres @ wskazany w formularzu zgłoszeniowym.
  11. Każda osoba ma prawo do odwołania się od decyzji Komisji Rekrutacyjnej do Dyrektora BCU. W tym celu należy zgłosić pisemnie uwagi (w terminie nie późniejszym niż 5 dni roboczych od dnia uzyskania informacji o wynikach rekrutacji) na adres biura BCU przy MWSLiT we Wrocławiu. Ostateczną decyzję o przyjęciu/nieprzyjęciu kandydata do projektu podejmować będzie Dyrektor BCU.
  12. Każdy uczestnik projektu w terminie nie późniejszym niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem pierwszych zajęć, zobowiązany będzie dostarczyć (osobiście, kurierem, pocztą) wypełnione i podpisane dokumenty w wersji papierowej do biura BCU przy MWSLiT ul. Sołtysowicka 19b, 51-168 Wrocław) w zamkniętej kopercie z adnotacją „Dokumenty uczestnika projektu” „Branżowe Centrum Umiejętności w Dziedzinie Logistyki przy Międzynarodowej Wyższej Szkole Logistyki i Transportu we Wrocławiu”.

 

§ 5

Zasady rezygnacji z uczestnictwa w Projekcie

  1. Uczestnik może zrezygnować z udziału w Projekcie nie później, niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem pierwszych zajęć, powiadamiając o tym zamiarze Specjalistę ds. szkoleń.
  2. Uczestnik może zrezygnować z udziału  w  Projekcie  w  trakcie  jego  trwania  tylko w uzasadnionych przypadkach: z powodów zdrowotnych lub działania siły wyższej, które nie są znane uczestnikowi w momencie rozpoczęcia udziału w Projekcie poprzez dostarczenie do biura BCU wypełnionego Załącznika nr 4 „Rezygnacja z udziału w projekcie”.

§ 6

Postanowienie końcowe

  1. Regulamin został opracowany i wprowadzony jako obowiązujący przez Lidera Projektu.
  2. Lider Projektu zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu w każdym czasie. Zmiany wprowadza się w formie aneksu.
  3. Regulamin dostępny będzie na stronie internetowej BCU, Partnerów projektu, a także w ich sekretariatach.
  4. Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania przez osobę upoważnioną i obowiązuje przez cały okres realizacji Projektu.

 

Załączniki:

  1. Formularz zgłoszeniowy.
  2. Deklaracja uczestnictwa w projekcie.
  3. Umowa szkoleniowo-doradcza.
  4. Rezygnacja z udziału w projekcie.

Regulamin wchodzi w życie z dniem 2 stycznia 2024 r.

Bądź na bieżąco! Zapisz się do naszego Newslettera

Twoje listy mailingowe:

Lista subskrybentow

Pomóż nam zapobiec spamowi i rozwiąż to małe zadanie matematyczne!

captcha

() Pola obowiązkowe

Information

×

BCU - Branżowe Centrum Umiejętności w Dziedzinie Logistyki

ul. Sołtysowicka 19B,   51-168 Wrocław
 tel: (71) 324-68-42 wew. 178   email: kontakt@bcu-logistyka.pl



 

facebook